حرفه ‌ای ترین لوازم جانبی موبایل

حرفه ‌ای ترین لوازم جانبی موبایل

معرفی حرفه ‌ای ترین لوازم جانبی موبایل

آیا از لوازم جانبی موبایل خود نهایت استفاده را می ‌برید؟ می‌دانید که هر کدام از این لوازم جانبی چه کاربردهایی دارند؟ به همان اندازه که موبایل‌های امروزی قابلیت‌های زیادی دارند؛ لوازم جانبی هم پیشرفته شده‌اند. با کمک امکانات جالب این لوازم جانبی قادر خواهید بود بیشترین استفاده را از موبایل‌ خود ببرید. مدل ‌های جدیدتر لوازم جانبی عموما فقط یک کاربرد ندارند. آن ‌ها چندمنظوره هستند. از قاب‌ ها گرفته تا گلس ‌ها و هندزفری ‌ها؛ هر کدام امکانات جالب و زیادی دارند که گاهی باورش هم سخت است. در ادامه ترفند های مرتبط با پرکاربردترین لوازم جانبی موبایل را مرور می‌کنیم. ترفندهایی که شاید تا به ‌حال نشنیده باشید ولیکن به شما کمک می ‌کنند تا مثل یک حرفه ‌ای از موبایل خود استفاده کنید.

_ ساعت ‌های هوشمند و ترفند های کاربردی آن‌ ها

انواع ساعت هوشمند از جمله لوازم جانبی کاربردی هستند که جای خود را در زندگی ما باز کرده‌اند. از جمله ترفند های مرتبط با پرکاربردترین لوازم جانبی موبایل، یعنی ساعت هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: قابلیت ردیابی فعالیت‌های ورزشی: فرقی ندارد که یک ورزشکار حرفه‌ای هستید یا برای رسیدن به تناسب اندام دنبال انگیزه و برنامه؛ در هر صورت یک ساعت هوشمند حسابی به کارتان می‌آید. با این لوازم جانبی قادر خواهید بود تعداد قدم‌ها، مسافت طی‌شده، کالری سوزانده و غیره خود را در طی فعالیت‌های ورزشی اندازه‌گیری کنید. قابلیت کنترل سلامتی: حتما می‌دانید که با ساعت‌های هوشمند قادر خواهید بود شاخص‌های سلامتی بدن خود را کنترل کنید. این ساعت‌ها می‌توانند کیفیت خواب، ضربان قلب، فشارخون، میزان استرس و غیره شما را اندازه‌گیری کنند و به شما نشان دهند. قابلیت کنترل عملکردهای گوشی: به نظر ما بزرگترین مزیت ساعت‌های هوشمند این است که شما را تا حدود زیادی از گوشی‌ بی‌نیاز می‌کنند. این یعنی در مکان‌های شلوغ یا زمان‌هایی که دست‌تان بند است، نیازی نیست که گوشی را از جیب یا کیف خود بیرون بیاورید. با ساعت هوشمندتان قادر خواهید بود پیام‌ها و تماس‌ها را ببینید یا حتی تماس برقرار کنید. قادر خواهید بود به موسیقی قبلی یا بعدی بروید. با ماشین حساب آن محاسبات خود را انجام دهید و حتی با GPS آن آدرس را پیدا کنید.

_ پاوربانک ‌ها؛ از کاربردی‌ ترین لوازم جانبی

پاوربانک‌ها را حتما می‌شناسید. از پرکاربردی‌ترین لوازم جانبی که در لحظه‌های حساس به دادتان می‌رسند. چه در سفر، چه در جلسات، روزهای شلوغ و غیره یک پاوربانک قابل‌اعتماد خیال شما را از بابت تمام‌نشدن شارژ موبایل‌تان راحت می‌کند. به خصوص اگر پاوربانکی با قابلیت فست شارژ داشته باشید. اگر پاوربانک‌تان قابلیت شارژ بی‌سیم هم داشته باشد که خیلی بهتر می‌شود. در این صورت بدون نیاز به سیم ‌ها قادر خواهید بود گوشی خود را در هر مکانی شارژ کنید. جالب است بدانید که برخی از پاوربانک‌های موجود در بازار چراغ قوه هم دارند. برخی دیگر مثل: پاوربانک بیسوس مدل CGNL020001، جامپ استارتر هم هستند. یعنی در مواقع اضطراری می‌توانند نیروی لازم برای روشن‌شدن باتری خودروی شما را هم تامین کنند. پس اگر اهل سفر هستید، با خرید این نوع از شارژرهای همراه قادر خواهید بود با یک تیر چند نشان بزنید. غیر از این، قادر خواهید بود از پاوربانک قادر خواهید بود به عنوان هولدر روی میزی هم استفاده کنید. همانگونه که گوشی شما در حال شارژشدن است، آن را به پاوربانک تکیه دهید و فیلم موردعلاقه‌تان را تماشا کنید.

_ محافظ ‌های صفحه نمایش؛ از گلس‌ ها چه انتظاری می توان داشت

در ترفندهای مرتبط با پرکاربردترین لوازم جانبی موبایل نوبت به محافظ های صفحه نمایش یا همان گلس‌ها می‌رسد. به نظر شما گلس‌های چه قابلیت‌هایی می‌توانند داشته باشند؟

  • برخی از گلس‌ها ضدضربه هستند و خیال‌تان را از بابت آسیب‌ندیدن صفحه نمایش گوشی‌تان راحت می‌کنند.
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که کار کردن با گوشی موبایل زیر نورخورشید حسابی چشم‌هایتان را اذیت می‌کند، نگران نباشید. انواع گلس مات یا ضدتابش مشکل شما را حل می‌کنند. این گلس‌ها نور را منعکس نمی‌کنند. در نتیجه، حتی زیر نور مستقیم خورشید هم استفاده از گوشی موبایل را برای شما راحت می‌کنند.
  • گلس پرایوسی ها نیز نوع جالب دیگری هستند که مشکل خیلی‌ها را حل کرده‌اند. این گلس‌ها زاویه دید صفحه نمایش گوشی را محدود می‌کنند تا فقط برای کسی قابل نمایش باشد که مستقیما به گوشی نگاه می‌کند. به این ترتیب، اگر دیگران از زاویه‌های کناری به یک گوشی با گلس پرایوسی نگاه کنند، هیچ چیز جز تاریکی نمی‌بینند. بیشتر کسانی که با مترو و وسایل نقلیه عمومی رفت‌وآمد می‌کنند، خواهان این گلس‌ها هستند.

_ عکسبرداری حرفه ‌ای با لنزهای خارجی موبایل

از ترفندهای مرتبط با پرکاربردترین لوازم جانبی موبایل می بایست به قابلیت جادویی لنز های دوربین نیز اشاره کنیم. اگر عاشق عکاسی هستید، حتما از این لوازم جانبی لذت می‌برید. با کمک این لنزها قادر خواهید بود گوشی موبایل خود را به یک دوربین حرفه‌ای تبدیل کنید و با آن عکس‌های خاصی بگیرید. این لنزها انواع مختلفی دارند؛ مثل: لنزهای واید برای عکاسی از منظره، ماکرو برای نمای نزدیک، تله فوتو برای زوم کردن روی سوژه‌های دور و غیره. هر کدام از این لنزها برای یکی از تکنیک‌های عکاسی مناسب هستند. البته ناگفته نماند که لنزهای خارجی کیفیت دوربین گوشی شما را ارتقا نمی‌دهند. این لنزها فقط کمک می‌کنند تا عکسبرداری به سبک حرفه‌ای را تجربه کنید.

_ آشنایی با قاب ‌های گوشی چندمنظوره

انواع قاب گوشی ساده ‌ترین لوازم جانبی به نظر می‌رسند؛ اما خلاقیت انسان‌ها حتی شامل حال آن‌ها هم شده است. این قاب‌ها، به غیر از تنوع ظاهری بالا و بی‌نظیرشان از نظر کاربرد هم بسیار جالب شده‌اند. برای مثال

  • برخی از قاب‌های گوشی اسلاید هایی برای نگهداری کارت‌های اعتباری دارند. یعنی با وجود آن‌ها، دیگر نیازی به کیف کارتی جداگانه ندارید.
  • برخی مدل‌های دیگر، حلقه‌هایی در پشت خود دارند که قادر خواهید بود از آن‌ به عنوان هولدر در هنگام تماشای فیلم یا تماس تصویری استفاده کنید.
  • برخی از قاب‌ها می‌توانند مثل شوکر جریان الکتریسیته تولید کنند و یک وسیله دفاعی در برابر خطرات باشند.

_ هندزفری ‌ها؛ لوازم جانبی چند کاره

هندزفری‌ها چه با سیم و چه بدون سیم؛ در لیست کاربردی‌ترین لوازم جانبی موبایل قرار می‌گیرند. حتی اگر اهل موسیقی هم نباشید، برای برقراری تماس، دیدن فیلم یا حتی گشتن در شبکه‌های اجتماعی نیاز به یک هندزفری پیدا خواهید کرد. به خصوص هندزفری‌های بلوتوثی که شما را از شر سیم‌ها راحت‌ می‌کنند. البته خیلی‌ها از گم‌شدن هندزفری‌های بلوتوثی می‌ترسند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، می بایست بدانید که برخی از هندزفری‌های بی‌سیم دارای قابلیت find my earbud یا «پیداکردن هندزفری» در برنامه‌های خود هستند. با کمک این قابلیت شما قادر خواهید بود هندزفری‌های گمشده خود را راحت‌تر پیدا کنید. علاوه بر این، برخی از هندزفری‌ها امکانی به نام نویز کنسلینگ دارند. قابلیت جالبی که در شلوغی ‌ها می‌ تواند صداهای محیط را حذف کند تا شما در هنگام شنیدن موسیقی یا مکالمه کیفیت صدای بهتری را تجربه کنید. قابلیت تنظیم EQ هم از ترفندهای جالب دیگری است که برخی از هندزفری‌ها دارند. با وجود این قابلیت قادر خواهید بود تنظیمات اکولایزر هندزفری خود را تغییر دهید تا خروجی صدا کاملا مطابق با سلیقه شما باشد.

_ کیبورد های بلوتوثی؛ راهی برای تبدیل گوشی به لپ‌ تاپ

کیبوردهای بلوتوثی هم جز جالب‌ترین لوازم جانبی هستند که فقط برای سیستم‌ ها کاربرد ندارند. قادر خواهید بود یکی از این کیبوردهای بلوتوثی را به گوشی موبایل خود وصل کنید و یک سیستم کامل داشته باشید. با وجود آن‌ها، دیگر نیازی نیست که لپ‌تاپ سنگین خود را حمل کنید. نگران ابعاد کیبوردهای بلوتوثی نباشید، بیشتر مدل‌ها بسیار جمع‌وجور هستند. به غیر از این، برخی از کیبورد های بلوتوثی قابلیت تاشدن دارند و جای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. جالب است بدانید که کیبوردهای بی‌سیمی مانند کیبورد بلوتوث مدل B033 هستند که درست مانند لپ‌تاپ‌ها موس‌پد دارند. با وجود این همه قابلیت، چه انتظار دیگری می‌ توان از یک کیبورد داشت؟

_ قلم ‌های لمسی؛ وسیله ‌ای برای طراحی و یادداشت برداری

انواع قلم لمسی دو نوع دارند. برخی از مدل‌ ها ساده‌ تر هستند و فقط برای یادداشت‌برداری، طراحی و اجرای برخی برنامه‌ها کاربرد دارند. برخی دیگر؛ اما هوشمند یا اصطلاحا فعال هستند. ترفندهای استفاده از این قلم‌های هوشمند بسیار زیاد است. از طراحی خطوط نازک و ضخیم گرفته تا حتی عکس‌برداری از راه دور! قلم‌های فعال سیستم عامل، حافظه داخلی، پاک‌کن الکتریکی و قابلیت‌های دیگری دارند. این نوع از قلم‌ها با بلوتوث به گوشی متصل می‌شوند و به همین دلیل نیاز به انرژی دارند. این انرژی را از باتری داخلی خود می‌گیرند که می‌تواند شارژی یا غیرشارژی باشد. تنها مشکل قلم ‌های هوشمند این است که در همه گوشی‌ها قابل استفاده نیستند.

_ رینگ لایت سلفی از پرکاربردترین لوازم جانبی برای نسل جدید

نور مناسب می‌تواند عکس‌های سلفی شما را زمین تا آسمان تغییر دهد؛ اما مشکل اینجاست که تنظیم نور در عکس‌های سلفی خیلی سخت است. اگر شما هم این دغدغه را دارید، می بایست با یک ترفند کاربردی آشنا شوید. کافی است که رینگ لایت سلفی را بالای دوربین خود نصب کنید. این وسیله بامزه، یک رینگ لایت یا حلقه نوری کوچک شده است که به راحتی در کیف یا حتی جیب شما جا می‌شود. بعد از نصب رینگ لایت سلفی روی گوشی خود و با نور درخشان و در عین حال ملایم آن قادر خواهید بود جذابیت عکس‌های سلفی خود را چندین برابر کنید.

_ هولدرهای موبایل و کاربرد های متنوع آن ‌ها

هولدرهای موبایل هم چند سالی می‌شود که حسابی طرفدار پیدا کرده ‌اند. به خصوص مدل‌های مخصوص خودرو که واقعا به استفاده راحت‌تر، ایمن‌تر و بهتر از گوشی موبایل در هنگام رانندگی کمک می‌کنند. بیشتر مدل‌ها قابلیت چرخش 360 درجه دارند. به‌علاوه، قادر خواهید بود آن‌ها را در هر زاویه دلخواهی تنظیم کنید. به غیر از این، برخی از هولدرهای موبایل قابلیت شارژ بی‌سیم دارند. یعنی کافی است که گوشی موبایل خود را به دست آن‌ها بسپارید و سپس شارژشده تحویل بگیرید. از هولدرهای موبایل خودرویی جالب‌تر، هولدرهای رومیزی هستند. اگر باور ندارید، نگاهی به هولدر گوشی بیسوس مدل SULR-0G بیندازید. هولدری که استفاده از گوشی را در هر حالت و هر مکانی برای شما راحت می‌کند. راستی، آیا می ‌دانید که هولدرهایی نیز در بازار عرضه شده ‌اند که روی دوچرخه یا موتورسیکلت نصب می ‌شوند.

سخن پایانی

تلاش داشته باشید تا از بهترین لوازم جانبی استفاده کنید. در این نوشتار نگاهی به ترفندهای مرتبط با پرکاربردترین لوازم جانبی موبایل داشتیم. از پاوربانک‌ها گرفته تا هندزفری‌ها و کیبوردهای بلوتوثی. هر کدام از این لوازم جانبی کاربردهای جالبی دارند که استفاده از موبایل‌ها را برای ما راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. البته به شرطی که اصل باشند. در غیر این صورت، نه تنها کاربردی نخواهند داشت؛ بلکه حتی ممکن است استفاده از آن‌ها به گوشی هم آسیب برساند. یادآوری می‌کنیم که شما قادر خواهید بود برای خرید جدیدترین لوازم جانبی موبایل اصل روی فروشگاه اینترنتی موباکو حساب کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)