نگاهی به آینده لوازم جانبی موبایل

نگاهی به آینده لوازم جانبی موبایل

آینده لوازم جانبی موبایل در سال 2024

پیش بینی بهترین لوازم جانبی موبایل در سال 2024 کار سختی نیست. سرعت پیشرفت تکنولوژی به خصوص در زمینه صنعت موبایل به طرز شگفت‌انگیزی زیاد است. هر سال گوشی های هوشمند با قابلیت‌های جدیدتر و هیجان‌انگیزتری به بازار معرفی خواهند گردید. لوازم جانبی هم از نظر نوآوری‌ دست کمی از موبایل‌ها ندارند. هر سال که می‌گذرد، تنوع و پیشرفت لوازم جانبی هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. این طور که پیداست در سال 2024 هم این روند پیشرفت ادامه دارد. با ورود فناوری‌های جدید و جالب، بازار لوازم جانبی موبایل هم رونق بیشتری پیدا می‌کند. در این مطلب با هم نگاهی به بهترین لوازم جانبی موبایل خواهیم داشت که احتمال می‌رود در سال 2024 بازار را در دست بگیرند.

_ ساعت ‌ها و دستبند های هوشمند؛ از بهترین لوازم جانبی موبایل در سال 2024

ساعت‌ ها و دستبند های هوشمند به یک لوازم جانبی ضروری برای بیشتر افراد تبدیل شده‌اند. این ساعت‌ها همین حالا هم جای خود را به خوبی در زندگی انسان‌ها باز کرده‌اند. قابلیت‌های فراوان آن‌ها قابل چشم‌پوشی نیست. به نظر شما در سال 2024 چه آینده ‌ای در انتظار این اکسسوری‌های جذاب است؟ به نظر می‌رسد که در سال 2024، شاهد مدل‌های جدیدتری از این ساعت‌های هوشمند با قابلیت ‌هایی پیشرفته ‌تری خواهیم بود. اندازه‌گیری فشار خون، ضربان قلب، سنجش کیفیت خواب و به طور کلی مانیتورینگ شاخص‌های سلامتی و ردیابی تناسب اندام توسط این دستگاه‌ها دقیق‌تر انجام خواهد شد. قابلیت تشخیص بیماری‌های گوناگون و پیش‌بینی خطرات احتمالی برای سلامتی انسان پیشرفته ‌تر خواهد شد. به‌علاوه، طول عمر باتری‌ها بیشتر و ویژگی کنترل صوتی هم بهبود خواهد یافت. هم‌چنین، دور از انتظار نیست که شاهد سازگاری بیشتر ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند با سایر دستگاه‌ ها باشیم. به این ترتیب، کاربران می‌توانند ساعت هوشمند خود را به طیف وسیع‌تری از دستگاه‌ ها متصل کنند.

_ قاب ‌های گوشی جدید در سال 2024

خیلی وقت‌ است که قاب های گوشی دیگر فقط برای محافظت از موبایل‌ها در برابر ضربه و خط‌‌وخش کاربرد ندارند. در سال‌های اخیر شاهد نوآوری‌ های زیادی در طراحی قاب‌ گوشی ها بوده ‌ایم. از قاب‌هایی با طرح‌ها و نقش‌های خاص و برجسته گرفته تا قاب‌هایی که محافظ لنز داشتند یا حتی جیبی برای نگه‌داشتن کارت‌های اعتباری. با این وجود، احتمالا پیشرفت قاب گوشی ها فقط به طراحی ظاهری آن‌ ها محدود نمی ‌شود. هم اکنون نیز قاب‌هایی با قابلیت شارژ بیسیم وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند گوشی خود را بدون نیاز به سیم شارژ کنند. هیچ بعید نیست که در سال 2024 قاب‌هایی با قابلیت‌های جدیدتری هم به بازار معرفی شوند. قاب‌هایی که از طریق بلوتوث به گوشی متصل شوند و قابلیت نمایش اعلان‌های تماس، پیام و سایر برنامه‌ها را داشته باشند. شاید هم قاب‌هایی به بازار بیایند که قابلیت کنترل موسیقی داشته باشند. یعنی با کمک آن‌ها بدون نیاز به لمس گوشی بتوان به موسیقی بعدی یا قبلی رفت. جالب‌تر از همه قاب‌هایی هستند که کیبورد دارند. یک نمونه از آن‌ها که Clicks نام دارد، برای گوشی های آیفون در نمایشگاه CES 2024 معرفی شد. قابی که آیفون‌ها را شبیه به یک بلک‌بری بامزه می‌کند.

_ عینک ‌های هوشمند و نحوه حضور آن ‌ها در سال 2024

عینک‌های هوشمند در حال تبدیل‌شدن به یک ترند محبوب هستند. حتما در سال ۲۰۲۴، شاهد مدل‌های جدیدی از این عینک‌ها با ویژگی‌های پیشرفته‌تر، رزولوشن بیشتر، میدان دید گسترده‌تر و شفافیت بهتر خواهیم بود. این عینک‌ها قابلیت‌های جالبی مثل امکان برقراری تماس و ارسال پیام دارند. یعنی کاربر می‌تواند با کمک یک عینک هوشمند با دیگران تماس بگیرد یا پیامی‌ برای آن‌ها ارسال کند؛ آن هم بدون این که نیاز باشد گوشی خود را از جیب بیرون بیاورد. علاوه بر این عینک‌های هوشمند برای پخش موسیقی هم کاربرد دارند. آن‌ها می‌توانند حتی جایگزین خوبی برای هندزفری‌های بلوتوثی باشند. یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه عینک‌های هوشند مسیریابی است. پس با وجود این عینک‌ها کسی نباید نگران گم ‌شدن و پیدا نکردن آدرس باشد. از همه مهم‌تر، بعضی از مدل‌های جدید عینک‌های هوشمند می‌توانند به عنوان نمایشگر دوم گوشی هم عمل کنند. یعنی می‌توانند اطلاعات گوناگونی مانند: اعلان‌ها، تماس‌ها و پیام‌ها را به کاربر نمایش دهند.

_ پیش بینی بهترین لوازم جانبی موبایل در سال 2024؛ قلم‌ های لمسی

انواع قلم لمسی نیز جز جالب‌ترین لوازم جانبی موبایل هستند که طرفداران مخصوص خود را دارند. با این قلم‌ها یادداشت‌برداری، نقاشی و طراحی روی گوشی های هوشمند خیلی آسان‌تر شده است. در سال ۲۰۲۴، شاهد قلم‌های هوشمند جدید با دقت و حساسیت بیشتر خواهیم بود. قلم‌هایی که با فناوری‌های جالبی مثل: تشخیص دست خط، حسگر حرکت و فشار یا تبدیل متن به گفتار تولید خواهند گردید. پس می‌توانند خطوط را با ظرافت و دقت بیشتری ترسیم کنند. بعضی از آن‌ها حتی به دوربین‌های داخلی مجهز هستند تا در لحظه و با یک اشاره عکس‌برداری کنند. قلم‌ های هوشمند 2024 با ویژگی‌هایی مثل ضبط صدا، حافظه داخلی، همگام‌سازی خودکار با سرویس‌های ابری و غیره به بازار معرفی خواهند گردید. پس اگر به نظرتان قلم‌های هوشمند جز بهترین لوازم جانبی موبایل در سال 2024 هستند، خودتان را برای تجربه‌های جدید آماده کنید.

_ پیشرفت ‌های هدفون ‌ها و هندزفری ‌های بلوتوثی در سال 2024

بهترین هدفون‌های 2023 واقعا شگفت‌انگیز بودند. عملکرد صوتی باورنکردنی هدفون روگوشیEdifier Stax Spirit S3  و قابلیت اتصال چند نقطه‌ای هدفون‌ بیسیمTechnics EAH-AZ80  بهترین نمونه‌های سال قبل بودند؛ اما در سال 2024 چه آینده ‌ای در انتظار هدفون‌ ها و هندزفری‌هاست؟ مثل همیشه در طول سال جدید هم شاهد نوآوری ‌های زیادی در فناوری‌های صوتی هدفون‌ها و هندزفری ها خواهیم بود. احتمالا سامسونگ، گلکسی بادز جدید خود را به بازار معرفی می‌کند. اپل هم احتمالا تا آخر سال سوپرایز جدیدی برای طرفدارانش داشته باشد. به هر حال، هر نسخه جدیدی از هندزفری‌ها که در سال جدید به بازار معرفی خواهد شد، حتما با بهبودهایی همراه است. احتمالا قابلیت ‌هایی مانند حذف نویز در هندزفری‌ها تقویت خواهد شد. کنترل‌های لمسی پیشرفته‌تر و حساس‌تر خواهند شد. از همه مهم‌تر، هندزفری‌های سال 2024 احتمالا قابلیت اتصال هم‌زمان به دستگاه‌های گوناگون را هم خواهند داشت. در کنار تمام این موارد، کیفیت پخش صدا هم در نسخه ‌های جدید احتمالا بهتر خواهد بود.

_ گیم ‌بال ‌ها؛ جذاب ‌ترین و بهترین لوازم جانبی موبایل در سال 2024

گیم‌بال‌ها از جالب‌ترین و کاربردی ‌ترین لوازم جانبی موبایل هستند که احتمالا در سال 2024 محبوبیت بیشتری هم پیدا می‌کنند. این گیم‌بال‌ها در نگاه اول مثل منوپاد ها وسیله‌ای برای نگه‌داشتن موبایل به نظر می‌رسند؛ اما قابلیت‌های بسیار بیشتری دارند. این لوازم به حسگرها و موتورهای الکتریکی مجهز شده‌اند تا گوشی هوشمند کاربر را برای عکسبرداری و فیلمبرداری کاملا ثابت نگاه ‌دارند؛ آن هم حتی در حال حرکت! مدل‌های جدیدتر که احتمالا در سال 2024 بازار را بیشتر قبضه می‌کنند، دارای برنامه‌هایی برای ردیابی سوژه‌ هستند. با ردیابی مطمئن خواهند گردید که سوژه از کادر بیرون نمی‌رود. با گیم ‌بال ‌های جدید فیلمبرداری بدون لرزش امکانپذیر خواهد شد. به غیر از این، برای عکسبرداری در زوایه‌ های گوناگون هم حسابی به کار می ‌آیند. گوگل ادز اعلام کرده است که هر ماه حدود 450000 سرچ برای گیمبال‌ ها انجام خواهد شد. به نظرتان این عدد در سال 2024 به چه رقمی می ‌رسد؟

_ شارژر های بیسیم؛ مهم‌ترین لوازم جانبی در 2024

روز به ‌روز زندگی ما به موبایل‌ها وابسته‌تر خواهد شد و تقریبا هر دقیقه به آن‌ها نیاز داریم. برای همین است که اصلا نمی‌توانیم برای شارژشدن گوشی موبایل منتظر بمانیم. انواع شارژر بیسیم سال ‌های پیش برای رفع این مشکل به بازار معرفی شدند. با وجود این، نتوانستند آن طور که باید و شاید موفق عمل کنند. در سال 2024 انتظار می‌رود که این شارژرها به بلوغ بیشتری برسند. پس احتمالا با قابلیت‌های پیشرفته‌تری مثل: شارژ سریع‌تر، سازگاری با دستگاه‌ های بیشتر و طراحی‌های متنوع‌تر به بازار معرفی خواهند گردید. شارژرهایی که می‌توانند در عرض چند دقیقه ظرفیت باتری گوشی های گوناگون را به طور کامل شارژ کنند و باعث صرفه‌جویی در زمان‌ افراد شوند. به ویژه که فناوری شارژ القایی هم در حال پیشرفت است. پس شاهد شارژرهای بیسیمی با برد بیشتر و راندمان بالاتر خواهیم بود. شارژرهایی که از فناوری‌های جدیدی مانند شارژ القایی مغناطیسی (MagSafe) برای پرکردن سریع ظرفیت باتری‌ گوشی بهره گیری می‌کنند؛ آن‌هم بدون نیاز به کابل‌ها و دردسر اتصال آن‌ها به موبایل.

_ اسپیکر های بلوتوثی پیشرفته در لیست بهترین لوازم جانبی موبایل در سال 2024

در سال 2024 قرار است موج جدیدی از اسپیکر های بلوتوثی به بازار راه پیدا کنند. اسپیکرهایی که دنیای عاشقان موسیقی را متحول می‌کنند. به نظر می‌رسد که برندهای معتبری مثل JBL خود را آماده کرده‌اند تا در سال جدید محصولات بسیار بهتری را روانه بازار کنند. مدل‌های جدید کیفیت صدای فوق‌العاده، عمر باتری بیشتر و ویژگی‌های پیشرفته‌تری خواهند داشت. بیشتر این نسخه‌ها به بلوتوث 5.2 و 5.3 مجهز خواهند گردید که کیفیت اتصال بالاتری را به همراه دارد. به‌ علاوه، در سال پیش‌رو، شاهد اسپیکرهای ضدضربه و ضدآب با درجه IPX8 هستیم. اسپیکرهایی که بدون هیچ دغدغه‌ای همراه با کاربر می‌توانند به استخر یا حمام بروند. هم‌چنین، در سال 2024 اسپیکرهای را در بازار پیدا می‌کنیم که قابلیت تنظیم صدا با کمک هوش مصنوعی را دارند.

_ کوادکوپتر های مجهزتر در سال 2024

چند سالی خواهد شد که کوادکوپترها یا همان پهباد های سلفی هم مورد توجه قرار گرفته ‌اند اما در سال 2024 قرار است این لوازم جانبی توجهات بیشتری را به خود جلب کنند. مدل‌های جدیدتر احتمالا با قابلیت‌های مثل: دنبال‌کردن سوژه، عکس‌برداری و فیلم‌برداری با کیفیت بالا، وضوح تصویر 4K و حتی قابلیت تشخیص چهره همه را سوپرایز می‌کنند. به‌علاوه، در نسخه‌های 2024 سنسورها هم پیچیده‌تر و عمر باتری‌ها هم بیشتر خواهد شد. از همه مهمتر این که هوش مصنوعی هم با کوادکوپترها ادغام خواهد شد. نتیجه اینکه، شاهد پهبادهایی هستیم که کمتر به نظارت انسانی نیاز دارند. این کوادکوپترها به صورت خودکار عملیات‌های پیچیده‌ای مانند پردازش و تصمیم‌گیری را انجام می‌دهند و کارایی دوچندانی خواهند داشت.

خرید بهترین و جدیدترین لوازم جانبی موبایل در سال 2024

با توجه به پیشرفت هر روزه تکنولوژی، پیش بینی بهترین لوازم جانبی موبایل در سال ۲۰۲۴ کار سختی نیست. به نظر می‌رسد که در سال آینده هم مثل گذشته شاهد بهبود کیفیت و عملکرد لوازم جانبی خواهیم بود. به‌علاوه، این لوازم جانبی هوشمندتر و پیشرفته‌تر خواهند شد؛ به ویژه در سایه هوش مصنوعی. پس باید منتظر نسل جدید و بهتری از قلم ‌های هوشمند، قاب ‌های گوشی، شارژر های بیسیم، هندزفری ‌ها و هدفون‌ ها، عینک ‌های هوشمند و ... باشیم. نظر شما چیست؟ بهترین لوازم جانبی موبایل در سال جدید کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)