نکات مهم افزایش طول عمر هندزفری یقه ای

نکات مهم افزایش طول عمر هندزفری یقه ای

مهمترین نکات افزایش طول عمر هندزفری یقه ای

 

مراقبت از باتری؛ حساس ‌ترین قطعه در هندزفری یقه ای

به نظر شما طول عمر هندزفری‌ های یقه ای چقدر است؟ شما هم فکر می‌نمائید که هندزفری های یقه ای گران‌تر عمر بیشتری دارند؟ بیشتر مردم وقتی هندزفری یقه ای خود را می‌خرند، اصلا تصورش را هم نخواهند کرد که این وسیله کوچک تا این اندازه حساس باشد. به خصوص اگر برای خرید هندزفری یقه ای خود حسابی پول خرج کرده باشند. هندزفری های یقه ای ساده به نظر می‌رسند؛ برای همین هم همه فکر خواهند کرد که نیاز به مراقبت خاصی ندارند و سال‌های سال دوام خواهند آورد. در صورتی که، کاملا برعکس می باشد. شاید کیفیت و دوام محصولات امروزی زیاد باشد؛ اما به همان اندازه ظریف‌تر هم هستند. به همین دلیل اگر مراقب نباشید، خیلی زودتر از آن‌چه فکرش را هم نمائید، خراب می‌شوند. پس اگر هندزفری یقه ای نازنین ‌تان را دوست دارید، ادامه مطلب را حتما بخوانید. ما توضیح می‌دهیم که برای نگهداری از هندزفری های یقه ای و افزایش طول عمر آن می بایست چه نکاتی را رعایت نمائید. بزرگترین مزیت هندزفری‌ های بلوتوثی‌ این است که سیم ‌های مزاحم را حذف کرده‌اند. در عوض، برای تأمین انرژی مجبور به بهره گیری از باتری‌ها شده‌اند. باتری‌هایی که متاسفانه دوام زیادی ندارند؛ به خصوص اگر به درستی شارژ نشوند. هندزفری‌ های یقه ای هم که نوعی هندزفری بلوتوثی محسوب می‌شوند، از این قاعده مستثنی نخواهند بود. می بایست بدانید که باتری این هندزفری‌ ها بسیار بسیار کوچک‌تر از باتری گوشی موبایل شما ست. برای همین هم باتری آن ‌ها بسیار زودتر از باتری تلفن همراه‌تان تحلیل می‌رود. پس جای تعجب نیست که هندزفری های یقه ای در مقایسه با هندزفری‌ های سیمی طول عمر کمتری دارند. اصلا شرکت‌های تولیدکننده خارجی هندزفری های بی‌سیم خود را تنها برای یک سال بهره گیری می‌سازند. با این وجود، نگران نباشید. با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید از هندزفری یقه ای خود بیشتر از 5 سال هم بهره گیری نمائید.

_ شارژ نکردن طولانی مدت: هیچ‌وقت هندزفری یقه ای خود را برای یک شب تا صبح به شارژر متصل ننمائید.

_ شارژرنکردن صد در صدی هندزفری یقه ای: به محض این که هندزفری شما به اندازه لازم شارژ شد، آن را از شارژر جدا نمائید. درست خواندید. نمی بایست اجازه دهید که هندزفری شما صددرصد شارژ شود؛ چون این قانون برای باتری ‌های قدیمی بود. برای باتری‌های جدید بهترین حالت این است که وقتی میزان شارژ به حدود هشتاد درصد رسید، شارژکردن را متوقف نمائید.

_ شارژ هندزفری یقه ای به صورت منظم: سعی نمائید برنامه منظمی برای شارژ هندزفری یقه ای خود داشته باشید. یادتان باشد حتی اگر قرار است که برای مدت زمانی طولانی از هندزفری یقه ای خود بهره گیری ننمائید، باز هم می بایست به شارژکردن آن ادامه دهید. در این مواقع، می بایست هر ماه یک بار آن را شارژ نمائید تا عملکرد باتری آن حفظ شود.

_ اجازه ندهید هندزفری یقه ای شما داغ شود: اگر احساس می‌نمائید که باتری هندزفری یقه ای داغ شده است، به آن استراحت دهید. چند دقیقه ‌ای از هندزفری بهره گیری ننمائید و آن را از شارژ هم بیرون بکشید.

_ بهره گیری از شارژرهای اصلی: حتما از کابل شارژ و آداپتورهای اصلی و باکیفیت بهره گیری نمائید. شارژرهای غیراصل شاید ارزان‌تر باشند؛ اما قطعا به باتری هندزفری شما آسیب می‌زنند.

_ بهره گیری ‌نکردن از هندزفری درحال شارژ: یادتان باشد که هنگام شارژ شدن از هندزفری یقه ای خود بهره گیری ننمائید.

_ خاموش‌کردن هندزفری یقه ای: در مواقعی که به هندزفری یقه ای خود نیاز ندارید، آن را خاموش نمائید. البته اگر هندزفری یقه ای شما دکمه‌ای برای خاموش‌کردن دارد.

_ شارژ هندزفری یقه ای قبل از خاموش‌شدن: شاید شما هم شنیده‌اید که برای افزایش طول عمر باتری‌ها می بایست وقتی آن‌ها را به شارژر وصل نمائید که کاملا تخلیه شده باشند. می بایست بدانید که این تکنیک دیگر جواب نمی‌دهد. بیشتر هندزفری های یقه ای و کلا لوازم جدید از باتری‌های لیتیومی بهره گیری خواهند کرد. برخلاف باتری‌های قدیمی، برای شارژ بهینه باتری ‌های لیتیومی نمی بایست منتظر تخلیه کامل آن ‌ها بمانید. پس زودتر از این که خاموش شوند و زمانی که میزان شارژر شان حدودا به بیست درصد خواهد رسید، آن‌ها را به شارژر متصل نمائید.

_ بهره گیری از حالت صرفه ‌جویی: بعضی از هندزفری های یقه ای قابلیتی برای «صرفه جویی در مصرف انرژی» دارند. اگر هندزفری شما هم به این ویژگی مجهز است، می‌توانید برای شارژردهی طولانی‌تر و حفظ طول عمر باتری گاهی از آن بهره گیری نمائید.

_ شارژ نکردن هندزفری در دمای بالا: هیچ‌وقت هندزفری خود را در خودرویی که زیر نور مستقیم خورشید پارک شده است، شارژ ننمائید.

تمیزکردن مرتب؛ دومین نکته برای افزایش طول عمر هندزفری یقه ای

فرقی نخواهد کرد که هندزفری سیمی دارید یا بلوتوثی و یقه ای؛ در هر صورت می بایست آن‌ها را تمیز نمائید؛ آن هم به صورت مرتب. بعد از مدتی بهره گیری جرم‌ها، کثیفی‌ها و گردوغبار در هندزفری شما جمع می‌شوند. اگر آن‌ها را تمیز ننمائید، می‌توانند حتی موجب ایجاد عفونت در ناحیه گوش شما شوند. به‌علاوه، این کثیفی‌ها قطعا روی کیفیت صدای هندزفری هم تاثیر منفی می‌گذارند. از همه مهم‌تر، ظاهر هندزفری نازنین شما را هم خراب خواهند کرد. پس می بایست هر هفته یا نهایتا هر ماه آن‌ها را تمیز نمائید.

رطوبت؛ اصلی‌ترین دشمن هندزفری های یقه ای

در این شکی نیست که رطوبت دشمن اصلی تمام وسایل الکترونیکی از جمله هندزفری‌ های گردنی یا یقه ای است. بنابراین، اگر اهل ورزش هستید و احتمال می‌دهید که در هنگام تمرینات قطرات عرق به داخل هندزفری شما نفوذ کند، یک مدل ضدآب بخرید. همین‌طور، اگر در شهرهای شمالی زندگی می‌نمائید که رطوبت هوا بالاست.

البته فراموش ننمائید؛ حتی اگر یک هندزفری یقه ای ضدآب خریده‌ اید، باز هم می بایست مراقب باشید. تا جایی ممکن تلاش نمائید که آن را از رطوبت دور نگه دارید. در صورتی که، هندزفری شما خیس شد؛ حتما آن را در اولین فرصت خشک نمائید؛ حتی اگر میزان رطوبت نفوذکرده به آن بسیار کم باشد.

برخورد محترمانه؛ راز اصلی افزایش طول عمر هندزفری یقه ای

اگر دوست دارید که هندزفری یقه ای شما سالیان زیادی عمر کند، می بایست به او احترام بگذارید. یعنی

  • از کشیدن سیم هندزفری خودداری نمائید.
  • سعی نمائید هندزفری خود را داخل جیب نگذارید؛ چون در فضای تنگ جیب احتمال این که تحت فشار قرار بگیرد، زیاد است.
  • اگر هندزفری خود را در کیف قرار می‌دهید، حواس‌تان باشد که در کنارش وسیله آسیب‌رسانی وجود نداشته باشد.
  • هندزفری یقه ای را در جاهای مرطوب یا مکان‌هایی که احتمال آب‌خوردن به آن وجود دارد، قرار ندهید.
  • از گذاشتن هندزفری یقه ای خود روی زمین، ماسه، خاک و غیره خودداری نمائید. نفوذ گرد و غبار به داخل هندزفری پایان خوشی ندارد.
  • مواظب باشید که هندزفری یقه ای شما روی زمین نیفتد. شاید در ظاهر آسیب نبیند؛ اما قطعات ظریف داخلی آن احتمالا به مرور زمان دچار مشکل می‌شوند.
  • در صورت امکان برای هندزفری یقه ای خود یک کیف کوچک ویژه بخرید. بعد از هر بار بهره گیری هندزفری خود را داخل کیف بگذارید تا خیال ‌تان از بابت آسیب ‌ندیدن آن راحت باشد.

کم‌کردن صدا؛ عجیب‌ترین ترفند افزایش طول هندزفری یقه ای

باور داشته باشید یا نه؛ بلندبودن صدای هندزفری‌ها چه از نوع یقه ای و چه از نوع‌های دیگر، موجب کاهش طول عمرشان می‌شود. بلندگوهای هندزفری هنگام تولید صدا می‌لرزند. وقتی این صدا زیاد باشد، به این اسپیکرها آسیب وارد می‌شود. آسیبی که موجب افت کیفیت و حتی گاهی نیم‌سوزشدن آن‌ها خواهد شد. برای همین هم بعد از مدتی احساس می‌نمائید که صدای هندزفری شما کم شده است. پس سعی نمائید که در هنگام بهره گیری از هندزفری ولوم آن را به حداکثر نرسانید. بهترین حالت این است که وقتی هشدار افزایش صدا روی گوشی شما ظاهر می‌شود، دیگر ولوم آن را بیشتر ننمائید. با این کار نه تنها طول عمر هندزفری خود را بیشتر می‌نمائید؛ بلکه کمک بزرگی هم به سلامتی و حس شنوایی خود خواهید کرد. جالب است بدانید که برخی معتقدند که می بایست حتی قبل از پخش موسیقی صدا را کم نمائید. ظاهرا شوک اولیه ناشی از صدای بلند هم می‌تواند به بلندگوهای هندزفری یقه ای یا هر هندزفری دیگری آسیب برساند. پس اگر خیلی حساس هستید، می بایست خود را عادت دهید که قبل از پخش موسیقی صدا را روی کمترین میزان ممکن تنظیم نمائید.

کنترل دما؛ نکته ای برای نگهداری از هندزفری یقه ای

اگر هندزفری یقه ای خود را دوست دارید، می بایست حتی حواستان به دمای هوا هم باشد. دمای نامناسب یکی از مهم ‌ترین دلیل خراب شدن باتری هندزفری بلوتوثی می باشد. قراردادن هندزفری زیر نور مستقیم خورشید، نزدیک وسایل گرمازایی مانند بخاری، شوفاژ و ... هم می‌تواند به آن آسیب وارد کند. از آن طرف، نگهداری از هندزفری یقه ای در سرما هم می‌تواند موجب کاهش طول عمر آن شود.

به‌روزرسانی مرتب نرم افزار هندزفری یقه ای

اگر هندزفری یقه ای شما اپلیکیشن مخصوصی دارد، حتما آن را به صورت مرتب آپدیت نمائید. بعضی مواقع این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند عملکرد باتری هندزفری شما را بهینه کنند.

آیا هندزفری های یقه ای گران‌تر، عمر بیشتری دارند؟

هندزفری های یقه ای موجود در بازار از نظر قیمتی اختلاف زیادی با هم دارند. هندزفری های ارزان‌تر معمولا قابل اعتماد نیستند؛ اما دلیل نمی‌شود که هندزفری های گران‌تر همیشه بهترین و بادوام‌ترین باشند. برای همین پیشنهاد می‌کنیم که به جای ملاک قراردادن قیمت به برند هندزفری دقت نمائید. برندهای معتبری مانند بیسوس، سامسونگ، ارلدام، شیائومی و سونی معمولا بهترین و بادوام‌ترین هندزفری های یقه ای را به بازار عرضه کرده‌اند. به‌علاوه، برای این که از خرید خود مطمئن باشید، حتما به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی یا حضوری معتبر بروید.

نگهداری از هندزفری یقه ای را جدی بگیرید

هندزفری های یقه‌ ای از قطعات بسیار ظریفی ساخته شده‌اند و بسیار حساس هستند. برای همین چنانچه می‌خواهید از هندزفری خود سال‌ها بهره گیری نمائید، می بایست مراقب آن باشید. شارژکردن به صورت اصولی، دور نگهداشتن از رطوبت و گرد و غبار، زیادنکردن ولوم صدا، مرتب تمیزکردن و ... از جمله نکاتی هستند که می بایست برای افزایش طول عمر هندزفری یقه ای خود انجام دهید. اگر به جز این نکاتی که ما توضیح دادیم، ترفند دیگری برای نگهداری از هندزفری یقه ای به ذهن‌تان می‌رسد، حتما برای ما بنویسید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)